Aprilsnar! Horsens Kajakklub, en del af VM i sprint 2021

1. april 2017 07:00 , af Pia Jørgensen

Det er med stor glæde, at vi kan fortælle at Horsens Kajakklub skal være medarrangør af VM i sprint i 2021.

Et samarbejde, der er kommet i hus ovenpå en uge, hvor Horsens Kajakklub også fik overrakt arrangørpokalen, i forbindelse med DKF’s årsmøde, for et smukt afholdt DM i maraton 2016.

De praktiske dele i afholdelse af sprintstævnet er sket i et samarbejde med Horsens Kommune, som nu vil garantere at Horsens Kajakklub flytter ind i de nye rammer på øen, til 1. april 2021 og dermed i tid til standerhejsningen.

Til den tid vil kanalen også være etableret og det er netop her at sprint stævnet skal afholdes.

Der har været forhandlinger om at opnå herrernes 1000m i sprint, men dette har ikke kunne lade sig gøre. Kommunen har ikke kunne garantere et stykke kanal, der er bredt og langt nok.

Horsens Kajakklub skal derimod afholde de indledende heats i 500m, hvorefter finale heats alle er lagt til Bagsværd Sø.

Læs mere om VM i sprint 2021, her:

For Horsens Kajakklub, Stævneansvarlig
Kenneth Kjer Bergenhagen