Havneræs den 5. november

4. oktober 2017 21:59 , af Pia Jørgensen

Den 5. november 2017 er HKK arrangør af sæsonens første Havneræs. Løbet foregår på Bygholm Sø, som er beskyttet farvand. Dvs. også begyndere fra i år kan deltage. Der er to distancer - hhv. 5 og 10 km - og der er ingen medaljer på spil. Nogle kæmper naturligvis for en placering men for rigtig mange er det et løb, hvor man er med for at holde sig igang, selvom vintersæsonen er startet. Samtidig møder man en masse roere fra andre klubber. Sidste år var der ca.150 deltagere og vi har været helt oppe på 175 deltagere.

Udover at ro -  så kan du sagtens hjælpe til før og efter stævnet. Vi har en drejebog for, hvordan vi griber tingene an - så det letter planlægningen meget. Men vi har brug for din hjælp.
Og vi har også brug for nogle på land under løbet!

Der er sat et opslag op i klubben, hvor du kan skrive dig på. Det er muligt at hjælpe lørdag formiddag med at køre borde og stole og meget andet grej ud til Skovhytten på Lovbyvej. Skovhytten bruger vi som sekretariat og det er også her, vi bespiser deltagerne. Desuden skal der udlægges bøjer.

Søndag skal der være nogen til at fragte kajakker mv. fra klubben om morgenen til Bygholm og retur igen. Nogle skal være i køkkenet. Maden er lavet på forhånd, den skal varmes og serveres.
Der skal udleveres bådnr., tages imod eftertilmeldinger, tages tid og der skal være sikkerhedsbåde på vandet. Der skal efterfølgende gøres rent og tingene skal fragtes retur til klubben.

Så vi vil være rigtig glade for at se dit navn på hjælperlisten. Spørg hvis du er i tvivl.

Tilmeldingsliste til løbet bliver hængt op i klubben - mon vi slår rekord for antal HKK deltagere i år?

Klik her for at se invitationen til Havneræs

På bestyrelsens vegne