Træning

Vi træner året rundt på land og vand, afhængigt af årstiden og vejret.

Sommerhalvåret
Der er normal træning mandag og torsdag kl. 17.00-18.30.
Kl. 17.00 skal alle være omklædt og have fundet kajak og udstyr.
Træningen starter med opvarmning, efterfulgt af et træningsprogram på vandet.
Ved dårligt vejr flyttes træningen på land.
Derudover har vi mulighed for at træne på Bygholm Sø - for de som træner til konkurrencer og stævner.

Vi arrangerer med jævne mellemrum træningssamlinger og weekendture, både internt i klubben samt i samarbejde med andre klubber.
I løbet af sommerhalvåret er der mulighed for at deltage i mange forskellige stævner, for roere på alle niveauer.

Klub-konkurrence/Handicap-roning
I løbet af sommerhalvåret er der også handicap-roning, som er en løbende konkurrence i klubben,hvor man starter forskudt i forhold til, hvor hurtigt man ror. Dermed har alle mulighed for at vinde.

Vinterhalvåret
Når det bliver for mørkt til at ro i efteråret, flytter træningen på land.
Der er normal træning mandag og torsdag kl. 17.00-18.30.
I vinterhalvåret foregår træningen med løb, styrketræning og anden konditionstræning. Træningen tilpasses alderen på den enkelte roer.
Vi arrangerer desuden træningssamlinger i 2-3 weekender i løbet af vinteren, hvor vi udover træning også laver en masse andre sjove aktiviteter som svømmehal, orienteringsløb, samarbejds-øvelser osv.

I løbet af vinteren er der også mulighed for at deltage i nogle kajakløb rundt i Midtjylland, for at holde formen ved lige.