Paddlers - fastholdelse

8. juni 2019 17:00 , af Pia Jørgensen

Som I vil kunne læse af referat fra sidste Bestyrelsesmøde (når det bliver klart), har vi drøftet vigtigheden af fastholdelse af klubbens medlemmer. På medlemsmødet i februar introducerede vi Kajak-Kaj og hvad der er vigtigt for et nyt medlem at tage del i for at føle sig integreret i klublivet. Se vedhæftet hvad der tænkes på. Det kræver noget af både medlem og klub!

I forbindelse med projekt "Bevæg dig for livet", som er et samarbejde mellem DGI - DIF og Dansk Kano og Kajakforbund (DKF) er der introduceret et begreb, som hedder Paddlers.

Hvad er en Paddler?

• En Paddler er aktiv i forbindelse med at fastholde nye såvel som gamle medlemmer i klubben.
  • En Paddler giver sammen med klubbens instruktører medlemmerne en god start på klublivet - både på vandet og i klubhuset.

I HKK vil vi i første omgang arbejde på, at der bliver nogle medlemmer, som efter sommerferien stiller op og støtter årets begynderhold i fortsat at komme på fjorden, når der ikke længere er et helt hold inklusive instruktører at støtte sig til.

Bestyrelsen vil derfor gerne opfordre til, at der er nogle klubmedlemmer, som melder sig på banen og tilbyder at være der 4 gange efter sommerferien for at hjælpe begynderne fra i år med at komme trygt og godt på vandet. De skal hjælpe tilrette og give gode råd om vejr og vind - valg af kajak og mange andre lavpraktiske ting. Disse "Paddler" behøver ikke nødvendigvis følge med på vandet.

Skriv tilbage, hvis du har lyst til at hjælpe.

Det er også muligt at tage et decideret Paddlers kursus - og hvis nogen skulle have lyst til dette, så er klubben parat til at investere i dette.

Læs mere om PADDLERS og Bevæg dig for livet – Kano og kajak på hjemmesiden www.bevaegdigforlivet.dk/kano-kajak

Mange kajak-hilsener - på bestyrelsens vegne