Standerstrygning 2017

30. september 2017 17:06 , af Pia Jørgensen

En meget blæsende standerstrygning er afsluttet. Et fåtal af medlemmer valgte at prøve kræfter med den kraftige vind og de store bølger. Men det var sejt, at bla. ungdommen og en enkelt begynder valgte at tage kampen op. Heldigvis er vandet ikke så koldt endnu.

Så var det mere tillokkende at holde sig indendørs, hvor også standerstrygningstalen og pokaloverrækkelsen fandt sted - efterfulgt af dejlige lune boller og varm chokolade med flødeskum.

I talen blev der naturligvis fokuseret på kilometeropgørelsen, men også på at vi nu går ind i vintersæsonen, hvor vi skal følge vores vinterreglement, som foreskriver, at vi max ror 100 m fra kysten. Begyndere fra i år (samt andre som ikke er fuldt frigivet) må ikke ro alene. Og generelt skal man bruge sin sunde fornuft og kende sin egne færdigheder og begrænsninger, så farlige situationer undgås.

Kilometerstatistikken bliver lagt her på hjemmesiden (pt. er der problemer med administrationssystemet), så vi nøjes med pokalvinderne her:

Totalt for klubben blev der roet 44.270 (mod 46.111 km sidste år)

Old Boys - Viggo Svendsen - 2463 km
Master Herre - Claus Enrico Nielsen - 2077 km
Senior Herre - Christian Bach - 668 km

Old Girls - Pia Jørgensen - 1800 km
Master Damer - Ulla Vinther - 2226 km
Senior Damer - Louise Lange - 909 km

Ungdom - Thorbjørn Laursen - 900 km

Guldægget - Søren Mortensen

Nu vejrer vimplen foran klubhuset, så vi også til vinter kan vurdere vindretning og -styrke.

Mange ro-hilsener og på gensyn til vintersæsonen