Aktivitetsudvalget er kort fortalt det udvalg, der står for de sociale arrangementer i klubben - de arrangementer, hvor det ikke nødvendigvis handler om at forbedre sin rostil og få mere fart i kajakken - de arrangementer som tit inkluderer noget spiseligt!
I starten af året mødes udvalget og planlægger årets aktiviteter. Der er faste aktiviteter i kalenderen, men der er også hvert år plads til helt nye og spændende aktiviteter.
Når årets aktiviteter er planlagt og er godkendt af bestyrelsen hænges en aktivitetskalender op i klubben samt tilføjes i kalenderen på hjemmesiden.
Eksempel på en Aktivitets - årsplan
Eksempel på faste aktiviteter:
Skiftevis weekendtur og udenlandstur hvert andet år
Weekendtur i foråret (fra lørdag til søndag)
Udenlandstur (typisk 5 dag sidst i juni først i juli mdr.)
Indkøb weekendtur:
- Aftensmad lørdag
- Morgenmad søndag
- Madpakker søndag
- Drikkevarer; øl, vand, kaffe, te, juice, mælk. Vin medbringer deltagerne selv.
Indkøb udenlandstur:
Der nedsættes evt. et forplejningsudvalg, som arranger diverse indkøb. Der forberedes evt. middagsretter til opvarmning. Hver enkelt medtager selv vin, spiritus, øl, sodavand til eget forbrug.
Deltagerbetaling
- Fastsætte dato
- Planlægge rute
- Opslag i klubben med tilmeldingsliste, skal også kunne ses på hjemmesiden.
- Arrangere kørsel
- Opkrævning af penge
Sommerfest:
Sommerfest afholdes i forbindelse med afslutningen af begynderholdet sidst i juni.
Indkøb og planlægning af menuen
(kunne være helstegt pattegris og salatbord – kontakt til Neller, mobil: 4010 42629)
Deltagerbetaling
- Opslag i klubben med tilmeldingsliste
- Indkøb og planlægning af menuen
- Evt. et festligt indslag i løbet af aftenen/arr. af begynderholdet
- Oprydning efter festen. Skal ikke nødvendigvis selv gøre det, men sikre at det bliver gjort.
- Opkrævning af penge
Langtur / ro tur i fremmed rovand
Oftest en søndag i august med start ca. kl. 10.00.
Alle kan deltage
- Opslag i klubben med tilmeldingsliste
- Planlægning af rute
- Finde en erfaren klubmakker, der med kyndig hånd kan guide os gennem vind og vejr.
Standerstrygning
Selve arrangementet varetages af bestyrelsen
Deltagerbetaling til spisning
- Sørge for at stable en eller anden form for ”fest” på benene efterfølgende.
Gløggaften
Afholdes første tirsdag i december kl. 19.00
I al sin enkelhed handler det bare om: gløgg, æbleskiver, julesange og pakkeleg.
Alle medbringer en eller flere gaver til i alt ca. 25 kr.
Deltagerbetaling (ca. 40 kr.)
Indkøb:
- Æbleskiver, sukker, flormelis, marmelade, småkager, lys, servietter.
- Sørge for at en kyndig hånd vil lave gløgg
- Opslag i klubben med tilmeldingsliste
- Opkrævning af penge
- Julesange og julemusik
- Borddækning og oprydning