Horsens Kajakklub er stiftet i 1936.

I anledning af klubbens 75 års jubilæum i 2011 er det tid at kigge tilbage og det er lykkedes at finde nogle gamle papirer fra klubbens grundlæggelse i 1936. De følger her i form af scanningerne. Originalerne vil efterfølgende blive opbevaret i Idrætsarkivet.

HKK historik

Tegning - gammelt klubhus

Nyt klubhus

Birgitte Froberg

Birgitte Froberg avisudklip

Birgitte Froberg i Joker-1

Birgitte Froberg i Joker-2

Birgitte Froberg i Joker-3

Birgitte Froberg i Joker-4

Birgitte Froberg i Joker-5

Birgitte Froberg i Joker-6

Birgitte Froberg i Joker-7

Birgitte Froberg i Joker-8

Birgitte Froberg - DM1989

Birgitte Froberg i K4

Birgitte i OL-trøje

Birgitte Froberg OL-pas-1

Birgitte Froberg OL-pas-2

Birgitte Froberg og K2-partner

Gml. avisudklip

Her følger en oversigt over, hvad der er indleveret til Idrætsarkivet

I klubben ligger der desuden nogle jubilæumsaviser fra klubbens 50 års jubilæum i 1986, med rigtig mange avisudklip samt en scrapbog med avisudklip fra 2004 til nu.

Desuden er her en (dog ufuldstændig) liste over klubbens formænd igennem tiderne.
Hvis nogen kan bidrage med at fylde hullerne ud, må de endelig kontakte os på horsens.kajakklub@gmail.com.

Fra formændene Per Heineth, Henning Pabst og Michael Staghøj bringer vi her nogle beretninger, som giver et indblik i, hvad der var hovedpunkterne fra deres respektive formændsperioder. Beretningerne er skrevet af formændene selv.

Pia Jørgensen (2012-      )

Per Heineth (2008-2012)
Henning Pabst (2004-2008)
Michael Staghøj (2001-2004)

.

Østgrønlandsk kajak

Under loftet i klublokalet hænger træskelettet af en østgrønlandsk kajak, som klubben har fået forærende.

Læs beretningen om kajakken her.