Dagskursus

Hvis du gerne vil snuse lidt til kajaksporten under betryggende forhold, har du nu mulighed for at deltage i vores kajak-dagskursus.
I 2024 bliver Dagskurset afviklet søndag den 25. august kl. 9:00-15:00.
Læs om kursusindhold m.v. nedenfor:

Kursusindhold:

• Gennemgang af de forskellige kajaktyper, pagajer og påklædning.
• Gennemgang af sikkerhed.
• Hvordan kan man hjælpe andre? Hvad bør man gøre, når man falder i!
• Opvarmning.
• Kort tur på vandet. Der roes tæt under land.
Middagspause (inkl. sandwich og kaffe).
Længere tur på vandet, hvor vi finpudser detaljer for sikkerheden.
• Afslutning, evaluering og uddeling af kursusbeviser.

page1image99382720

VIGTIGT

• 2 sæt rotøj (løbetøj og lignende er udmærket rotøj), ro-sko eller blot strømper og masser af gåpåmod.
  • Der er mulighed for omklædning og bad i klubben, så medbring håndklæde.
    Du skal kunne svømme minimum 300 meter for at være med.
  • Klubben stiller kajak, pagaj og svømmevest til rådighed.

Instruktører

Vore instruktører er uddannet inden for Dansk Kano-og Kajakforbund og uddannelsen bygger på Euro Paddle Pass (IPP standarderne), som er et sæt europæiske minimumstandarder for uddannelse af roere/udøvere i kano-og kajaksporten.
Dagskurset giver ikke medlemskab af Horsens Kajakklub.

Dagskursus 2024

Prisen: 600 kr.

Tilmelding skal ske til hkk.traenings.udvalg@gmail.com, og depositum på 300 kr. indbetales på konto nr. 7245-1317670 / MobilePay 61214 inden den 11. august 2024, men gerne hurtigst muligt. Husk at angive navn og ”Dagskursus” ved indbetaling. Restbeløb på 300 kr. betales på kursusdagen. Tilmeldingen er først gældende, når betaling er registreret og du har modtaget bekræftelse.

Ved afbud: Afmeldes der senest d. 18. august 2024, returneres depositum. Vi forbeholder os ret til at aflyse kurset, såfremt der er færre end 5 tilmeldte, hvorefter depositum tilbagebetales.