Husudvalg

Pr. september 2023:

Husudvalgsformand vælges på generalforsamling i ulige år, for en toårig periode, og har plads i klubbens bestyrelse.Pt er Claus Bjerring Sørensen formand

Husudvalget er selvsupplerende mht. medlemmer.Udvalget består foruden formand af:

Viggo Svendsen, Leif Bygballe og Poul Erik Tovgaard

Praktiske opgaver:

Husudvalget sørger for personale til rengøring af klubhus (klublokale, køkken, træningsrum og herre/dame omklædning. Samt indkøb af toiletpapir og køkkenruller Opgaven varetages pt af Viggo og Susanne Svendsen.

Husudvalget sørger for personale til at holde klubbens grønne områder (græs incl. kanter, fjerne ukrudt på fliser,  feje mm. Opgaven varetages pt af Karsten Stald og Poul Erik.

Husudvalget sørger i samråd med den øvrige bestyrelsen for at ansætte personale til reparation af klubbens kajakker. Opgaven varetages pt. af Viggo Svendsen.

Flydebroen fejes, og rengøres for muslingevækst efter behov. Ad hoc.

Kajak – og udstyrs oversigter:

Følgende oversigter til opslag i klubben, og på hjemmesiden ajourføres løbende:

Pagajoversigt Bygholm

Pagajoversigt Klubhus

Kajakoversigt.

Årligt laves oversigt over klubkajakkernes brug, antal ture og antal km, Til brug ved bestyrelsens prioritering af udskiftning og nykøb. Husudvalget kommer med forslag til køb / udskiftning.

Køb og salg:

Efter aftale med bestyrelsen indhentes tilbud på kajakker, pagajer og andet udstyr. Tilbud vurderes i samarbejde med kasserer, og eventuelt andre bestyrelsesmedlemmer.

Husudvalget varetager salg af kajakker og andet udstyr som skal udskiftes.

Nye pagajer og kajakker nummereres og mærkes med HKK klubmærker. De tildeles plads i bådhus og pagajrum. Kasserer opretter i rokort.

Opbevaring af private kajakker:

Husudvalget fordeler pladser til private kajakker, hvis der er ledig plads.

Forårsklargøring:

Hvert forår, før sommersæsonen, indkalder husudvalget til klargøringsdag, hvor der bliver gjort klar til den kommende sæson - såvel ude som inde.

Der udfærdiges en liste med arbejdsopgaver som ønskes ordnet på dagen, følgende punkter bør indgå:

Udvendig:  Reparere terrasse/fliser
                   Græsset efterses evt. hakke kanter
                   Feje udenomsarealerne
                   Samle affald
                   Feje båderum
                   Pudse vinduer
                   mv….

Indvendig rengøring af:

Dame omklædning
                      Herre omklædning
                      Dame toilet
                      Herre toilet
                      Køkken  (skabe, ovn, køleskab, mv.)
                      Klublokale
                      Pudse vinduer
                      mv….

Oprydning i båderum

Vask, og evt eftersyn af samtlige klubkajakker.

På lossepladsen med affald, og så videre……….

Nyttige oplysninger:

Kommunen ejer hovedbygningen (klubhuset)

Horsens Marina ejer flydebroen.

Kommunen betaler vores el og vandforbrug.

Der er fra kommunens side afsat en mindre pulje til vedligeholdelse af bygninger ud-/og indvendig.

Ifølge Ingvar Nørgaard /Horsens Kommune skal vi søge om penge til vedligeholdelse via brev hvori det fremgår, hvad vi ønsker at få lavet og evt. medsende skitser.

Indvendig vedligeholdelse hører under Kulturafdelingen og udvendig under Teknik og miljø (bygning og vedligeholdelsesafdelingen).

Vi/Kajakklubben ejer selv det nye bådehus, de 4 containere, 3 kajaktrailere, alle klubkajakker jævnfør gældende oversigt, pagajer, træningsudstyr samt inventar i klubhuset.