Forholdsregler - opdateret 18/3

18. marts 2020 15:30 , af Pia Jørgensen

Kære HKK medlemmer (opdateret 18/3)

Som I ved, er forholdsreglerne omkring Corona situationen blevet yderligere strammet og der er kommet flere påbud. For vores vedkommende er det ikke nyt, at vi ikke har adgang til klublokalet. Der er dog kommet den stramning omkring udendørs forsamlinger, at max 10 personer må være samlet (individuel afstand 1-2 m). Så det bedes alle, der planlægger at tage ud at ro, være opmærksomme på. Vi må stadig godt hente pagajer, veste og kajakker, men sørg for at holde afstand. Kun een i f.eks. pagajrum ad gangen og max 10 samlet udenfor - og stadig med god afstand. Hver især må tænke på de håndtag mv, de rører ved, og evt. sørge for at spritte hænder af (medbring selv).

Der er stadig en opfordring fra myndigheder, DIF og Team Danmark om, at vi fortsat skal huske at træne - gerne i naturen. Vi skal altså bare gøre det med afstand.

Vi skal også huske, at  myndigheder appellerer til alle, der har været i udlandet til at holde sig hjemme i de første 14 dage efter hjemskomst.

Bestyrelsen har holdt møde (kun for 3 personer - og hvor den normale dagsorden var suspenderet). Der er ikke nyt vedr. vejledninger til medlemmerne - vi efterlever indtil videre de krav, der stilles.  Kommer der nyt, skal vi nok holde jer opdateret.

-----------------------

Der er tidligere i dag skrevet nedenstående - i mellemtiden har Kommunens folk været forbi ved klubben og sat denne seddel op. Det betyder altså, at der er helt lukket af for at komme i klubhuset indtil mandag den 30. marts.

Skulle det gå hen og blive rovejr, har du stadig mulighed for individuel roning. Du må i så fald være omklædt hjemmefra - og efterfølgende gå i bad derhjemme. Adgang til Rokort er du derfor nødsaget til at tage via din telefon.

Som følge af de seneste udmeldinger - både fra regering og idrætsforbund - vil klubben i første omgang lukke ned for alle fællesaktiviteter marts måned ud. Dvs. at ungdomstræningen er aflyst ligesom klubaftener og evt. fællesroninger er aflyst. Træning på ergometer/cykling/styrketræning er heller ikke tilladt.

Individuel roning kan tillades - dog skal omklædning og bad foregå individuelt. På vandet kan man godt følges ad nogle stykker. Overvej om du evt. kan klæde om hjemmefra og gå i bad derhjemme efterfølgende.

Medlemmer der har den mindste mistanke om symptomer eller mistanke om smitte, bør naturligvis holde sig borte fra klubben.

Husdag og Standerhejsning vil der komme nærmere info omkring.

Klubbens bestyrelse forsøger at holde møde på mandag - i en eller anden form - og vil der formulere en helt klar vejledning til klubbens medlemmer.

Vi er som alle andre rigtig kede af denne udmelding, men vi skal stå sammen og forsøge at minimere smitten så meget som overhovedet muligt.