Min yndlingskajak

26. april 2018 14:49 , af Gitte Tholstrup

Peter Forsberg har roet kajak i Horsens Kajakklub siden 2012, og udråber sin yndlingskajak til at være en PLAYER, som du kan se på billedet. Spørgsmålet er hvorfor?

Det er ganske enkelt min yndlingskajak, fordi det er den hurtigste.” siger Peter. Andre vil helt sikkert mene, at deres kajak er hurtigere. Men nu handler det jo om Peters yndlingskajak. Han beskriver den sådan:

”Førstehåndsindtrykket når man sætter sig ned i PLAYER er, at den faktisk er ret levende på toppen, altså når den ligger lige i vandet, men i fart er den ganske stabil. PLAYER opfører sig behageligt "blødt" i vandet, især på Bygholm Sø.

Min bedste kajaktur har dels været TDG 2015 og den første tur på Bygholm Sø i PLAYEREN.”

Hvis du som medlem får lyst til at prøve en PLAYER, så har vi i klubben hele 6 kajakker af den type, hvoraf de 4 er ved klubhuset og 2 ved Bygholm Sø. Se hele kajakoversigten.

Vores PLAYER kajakker er alle i 400 serien, så det er ikke begynderkajakker. Men Peter siger, at de kan godt være en sjov udfordring for en let øvet roer i stille vand.

Vi skal jo alle huske at udfordre os selv, og derfor har vi selvfølgelig også spurgt Peter, hvad hans udfordringer i 2018 skal være. Her er hans liste:

• Min teknik skal forbedres
  • Min hastighed skal øges
  • Jeg skal ro flere kilometer end i 2017
  • Jeg vil sætte ny personlig rekord ved TDG
  • Målet er at gennemføre TDG 2018 i en PLAYER

Nu da listen er offentliggjort, så forpligter det jo Peter. En stor tak til dig, for at dele din yndlingskajak med os andre.

Hvis du som læser også har lyst til at fortælle, hvorfor netop den kajak, du ror i, er bedst, så send en mail. Så kan vi løbende komme med beskrivelser af forskellige kajaktyper her i gruppen og på hjemmesiden til inspiration for os alle.